نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1904
-
الف
+

ارسال 1300 اثر از ۹۳ کشور برای جشنواره سیمرغ

نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در ایران میزبان ۹۳ کشور جهان خواهد بود.

نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در ایران میزبان ۹۳ کشور جهان خواهد بود.

به گزارش آی‌فیلم2، طبق گفته معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری سیمرغ از ارسال حدود هزار و ۳۰۰ اثر از ۹۳ کشور در این رویداد هنری خبر داد.

به گفته وی، بیشترین آثار جشنواره امسال متعلق به هنرمندان هندوستان با ۱۱۹ اثر، آمریکا با ۸۰ اثر و اسپانیا با ۷۶ اثر بوده است.

«محمدرضا فراهانی» در تشریح اهداف این دوره از جشنواره فرهنگی و هنری سیمرغ ، تقویت فضای پر نشاط و انگیزه فرهنگی و هنری میان دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و جامعه پزشکی (دانش آموختگان علوم پزشکی) و جلب توجه به مسائل مهم جامعه و کشور و جهان را از طریق فرهنگ و هنر به عنوان مهمترین اهداف این دوره جشنواره بیان کرد.

رییس جشنواره سیمرغ به بخش های مختلف این دوره جشنواره هم اشاره ای کرد و افزود: جشنواره در پنج بخش توسط دبیران تخصصی که از فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر هستند هدایت می شود که در واقع بیش از ۱۵۰ هنرمند در داوری جشنواره دستی در کار دارند که بخشی از غنای این رویداد فرهنگی مرهون کمک همین هنرمندان خواهد بود.

ارسال ۵۲ هزار اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز با تشریح برخی از جزئیات این جشنواره، اظهار داشت: نهمین دوره جشنواره سیمرغ در پنج بخش فیلم، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و ادبی آغاز به کار کرده و از آبان/ عقرب سال ۹۶ فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه منتشر شد که با استقبال جامعه دانشگاهی مواجه شده است.

«امیر لله گانی» در ادامه از ارسال‌ ۵۲ هزار اثر هنری در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سیمرغ خبر داد و افزود: جشنواره نهم در سه بخش آزاد که ویژه دانشجویان، استادان، کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی است، بخش فرهنگ سلامت و بخش بین‌الملل با موضوع سلامت برگزار خواهد شد.

دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با اشاره به روند برگزاری دیگر بخش های این دوره از جشنواره، اظهار داشت: ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری مراسم اختتامیه این رویداد با برگزاری یک هفته فرهنگی با برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده که در قالب سه اختتامیه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از افرادی که آثارشان به مرحله پایانی راه یافته و اهدای جوایز به نفرات برگزیده جشنواره به پایان می‌رسد.

ارسال ۱۱۵۱ اثر در بخش‌های صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره

«حسین پارسایی» دبیر بخش تئاتر جشنواره سیمرغ نیز از ارسال ۱۱۵۱ اثر در بخش‌های صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: در بخش تئاتر خیابانی نیز ۹۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که طی روزهای برگزاری جشنواره، چند کارگاه آموزشی در نظر گرفته می شود.

ارسال ۲۲۰۵ اثر به بخش سینما

دبیر بخش سینمای نهمین جشنواره سیمرغ نیز از ارسال ۲۲۰۵ اثر به این بخش جشنواره خبر داد و گفت: در حوزه فیلم کوتاه ۱۴۲۵ اثر، فیلم مستند ۱۸۰ اثر، تیزر و نماهنگ ۱۱۵ اثر، پویانمایی ۱۱۸ اثر، فیلمنامه نویسی ۳۶۷ اثر به دبیرخانه رسیده است.

داوری بخش ادبی با حضور ۲۱ داور

دبیر بخش ادبی این دوره از جشنواره نیز گفت: به نظرم هر حرکتی در مسیر آشنایی بیشتر مخاطبان با ادبیات فارسی صورت پذیرد، می تواند باعث پیشرفت فرهنگ کشورمان شود. بخش ادبی جشنواره سیمرغ را حدود ۲۱ داور مطرح، بررسی و داوری کردند.

«عبدالجبار کاکایی» خاطرنشان کرد: در طی برگزاری جشنواره سه نشست شامل دو نشست به نحوه نقد آثار و همچنین یک نشست شعر خوانی خواهیم داشت.

جشنواره میزبان ۲۳۲ اثر موسیقی

«بابک زرین» دبیربخش موسیقی جشنواره سیمرغ نیز در ادامه این نشست از ارسال ۲۳۲ اثر به بخش موسیقی خبر داد و گفت: بخش سنتی ۴۲ اثر و در بخش پاپ ۱۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

در این نشست همچنین با حضور «محمد رضا فراهانی داودآبادی» معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و دیگر دست اندرکاران جشنواره از پوستر نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری سیمرغ رونمایی شد.

ایرنا نوشت: نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ روز دوشنبه با حضور «محمدرضا فراهانی» رئیس جشنواره سیمرغ، «امیر الله گانی» دبیر جشنواره، «بابک زرین» دبیر بخش موسیقی، «عبدالجبار کاکایی» دبیر بخش ادبی، «مرتضی گودرزیدیباج»، «محمدمهدی عسگرپور» دبیر بخش سینما و «حسین پارسایی» دبیر بخش تئاتر جشنواره، «معماری» مدیر کل روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و نمایندگان رسانه های مختلف کشور در موزه ملی تاریخ پزشکی ایران برگزار شد.

ف ا / ن ذ

نظر شما
ارسال نظر